voortkabbelende dagen

28 mei 2017 - Provence, Frankrijk

We ontdekken per fiets iedere keer weer een ander leuk dorpje. Soms zie je een levend wezen, meestal lijkt het erop dat alle dorpjes uitgestorven zijn. Wat niet waar is, want de tuinen enz. zijn goed onderhouden.

Aan deze kant van de Mont Ventoux zien we geen lavendelvelden, wel enorm veel wijngaarden, kersenbomen en aardbeivelden. Veel boeren verkopen direct ‘aan de deur’.

We fietsten ook voor 1(!) postzegel naar het dorp. Natuurlijk geen rekening gehouden met de winkelsluiting hier en het feit dat postzegels uitsluitend verkocht worden in tabakszaken. Tja, uurtje wachten dus tot het winkeltje weer open ging en vanwege de warmte hebben we de tijd maar een beetje gedood in een gekoelde supermarkt (wel de hele dag open). Ach, weer eens iets anders dan dat gehaast thuis.

Elke dag even afkoelen in het zwembad is heerlijk! Omdat het zwembad vlak naast onze plek is kunnen we precies zien hoe rustig/druk het is en daardoor hebben we regelmatig het rijk alleen.